Spacer edukacyjny na ścieżce bioróżnorodności wzdłuż nabrzeża Jeziora Rajgrodzkiego w Rajgrodzie.
Uczniowie klasy IB i IIA Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Rajgrodzie wraz z nauczycielkami, wzięli udział w spacerze po ścieżce edukacyjnej – bioróżnorodności wzdłuż nabrzeża Jeziora Rajgrodzkiego. Dzieci z wielkim zaciekawieniem obserwowały ptaki wodne, które z młodymi żerowały tuż przy brzegu jeziora, ku wielkiej radości dzieci. Do obserwacji przyrody, dzieci korzystały również z lunet umieszczonych na punktach widokowych. Wiele informacji uczniowie przyswoili też
z tablic informacyjnych rozmieszczonych na ścieżce, które w ciekawy sposób – w obrazkach opowiadają o przyrodzie naszego regionu.
Na koniec spaceru dzieci otrzymały od pracownika Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie, zatrudnionego na stanowisku Animator ds. bioróżnorodności, który przeprowadzał zajęcia z uczniami, linijki drewniane z nadrukiem oraz logo Gminy Rajgród oraz kolorowanki przedstawiające zwierzęta i rośliny, co wpisuje się
w edukację o bioróżnorodności.






W dniu 13 czerwca 2025 roku odbyła się plenerowa lekcja przyrody i spacer na ścieżce edukacyjnej – bioróżnorodności, wzdłuż nabrzeża Jeziora Rajgrodzkiego w Rajgrodzie.
Dzieci i młodzież z klas I – VIII ze Szkoły Podstawowej w Rydzewie wraz z opiekunami wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez pracownika Urzędu Miejskiego w Rajgrodzie, zatrudnionego na stanowisku Animatora ds. bioróżnorodności.
To już kolejne zajęcia na naszej ścieżce, ale pierwsze, w których wzięły udział uczniowie Szkoły w Rydzewie. Uczniowie z zaciekawieniem słuchali informacji
o Jeziorze Rajgrodzkim oraz otaczającej przyrodzie. Podglądanie ptaków wodnych, które wraz z pisklętami pięknie pozowały nam do obserwacji, sprawiła wszystkim dużo radości. Dzieci korzystały z lunet ustawionych w punktach obserwacyjnych, przez które mogły dostrzec to, co dzieje się dalej od brzegu jeziora – pływające łódki i łabędzie
Na koniec zajęć wszyscy dostali upominki z logo Gminy Rajgród – odblaski w kształcie żaby i łosia oraz długopisy.





